#1 2009-03-08 23:50:59

Zombii

Moderator

3699054
Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2009-02-28
Posty: 204
Wiek: 20
Auto: Honda Civic 1.5 16V

FSO Polonez

Polonez - samochód osobowy, produkowany w fabryce samochodów osobowych FSO na Żeraniu w Warszawie od 3 maja 1978 do 22 kwietnia 2002. Łącznie wyprodukowano razem z zestawami montażowymi 1 061 807 egzemplarzy Poloneza w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo).

http://img168.imageshack.us/img168/6756/poldekmr89.jpg


HISTORIA: 
Początki istnienia Poloneza zaczynają się wraz z końcem 1972 roku, kiedy to na najwyższym szczeblu partyjnym ustalono linię rozwoju produktów FSO. Pierwsze konkretne decyzje w sprawie nowego auta zapadają w 1974 roku kiedy to zostaje podpisana umowa między Pol-Motem a włoskim koncernem FIAT mówiąca o powierzeniu prac konstrukcyjnych nad nowym samochodem stronie włoskiej. Jeszcze w tym samym roku w Centro-Stile przy udziale polskich stylistów i inżynierów zaczynają się prace projektowe nad nadwoziem oraz wnętrzem nowego modelu marki FSO. Pierwsze prototypy samochodu oznaczonego jako 125PN (Polacco Nuova) zostały stworzone już w 1975 roku. W latach 1975-1977 trwały prace konstrukcyjne i testowe nad prototypami oraz przygotowujące fabrykę do rozpoczęcia produkcji nowego auta, dla którego stworzono zautomatyzowaną linię montażową, rozbudowano spawalnię oraz zbudowano nową halę tłoczni. Pierwsza seria informacyjna Polonezów zaprezentowana została publicznie w listopadzie 1977 roku. Produkcję seryjną nowego modelu rozpoczęto 3 maja 1978 roku.

Ze względów finansowych FSO Polonez skonstruowany został na płycie podłogowej samochodu Polski Fiat 125p, z którego przejęto również inne rozwiązania techniczne. Samą produkcję planowano przeprowadzić dwuetapowo. Etap I przewidywał uruchomienie produkcji auta opartego na podzespołach modelu 125p. Etap II przewidywał uruchomienie produkcji rodziny silników benzynowych na licencji firmy FIAT o pojemności 1.6, 1.8, 2.0 oraz diesla 2.0, przeprowadzenie zmian w elementach jezdnych auta oraz zwiększenie produkcji do poziomu 160 tys. egzemplarzy w skali roku. Do realizacji Etapu II nigdy nie doszło, mimo że rozpoczęto prace przygotowawcze do budowy fabryki silników nad Kanałem Żerańskim.

Nowe nadwozie typu hatchback odznaczało się jak na owe czasy nowoczesną estetyką i sporym poziomem bezpieczeństwa biernego. W Polonezie zastosowano kontrolowane strefy zgniotu, wzmocnienia boczne drzwi, a zawiasy maski, inaczej niż w Fiacie 125p, zamocowane zostały w okolicach podszybia, co w przypadku kolizji zapobiega wbijaniu się maski do wnętrza pojazdu.

http://img168.imageshack.us/img168/6144/fsopolonezinparikkala2c.jpg


SILNIKI:
Samochód przechodził stopniowe zmiany - w 1980 roku wprowadzono pięciobiegową skrzynię biegów, w 1981 rozkładaną tylną kanapę. W latach 1980-1985 fabrykę opuszczało co roku około 30-32 tysięcy Polonezów. W 1980 roku ze względu na trudności w dostawach kooperacyjnych wprowadzono do oferty Polonezy w zubożonej wersji wyposażeniowej "Popular". Z listy wyposażenia usunięto m.in. czarne listwy na drzwiach, listwy ozdobne na zderzakach, tylną wycieraczkę, światła przeciwmgłowe, obrotomierz czy wykładziny bagażnika, tapicerka zaś wykonywana była ze skaju.

W 1984 roku wyprodukowano około 100 egzemplarzy Poloneza z silnikiem 2.0 Turbodiesel produkcji włoskiej firmy VM o mocy 84 KM. Samochód z tym silnikiem do 100km/h rozpędzał się w 20 sek, osiągał prędkość maksymalną równą 145 km/h i zużywał średnio 10 litrów oleju napędowego na każde 100 km.

Od 1979 roku produkowane były także krótkie serie Polonezów z silnikiem DOHC o pojemności 1995 cm³ i mocy 112 KM z Fiata 132 - głównie na potrzeby milicji i rządowych instytucji. Wersja wyposażona była w 5-biegową skrzynię biegów i rozwijała prędkość maksymalną od 185 km/h do 200km/h.

W 1986 roku produkowano Polonezy Turbo z silnikiem 1.5 OHV 8v Turbo doładowanymi turbiną firmy WSK Rzeszów.

Silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.3 17-18 s 145-150 km/h 60-65 KM
1.5 15-16 s 155-160 km/h 75 KM
1.5 OHV AB 14-15 s 160-164 km/h 82 KM
2.0 DOHC 10-11 s 185-200 km/h 112 KM-120 KM
2.0 DOHC/2(?) TurboDiesel ? ? 84 KM
2.0 DOHC/2 Diesel 18-20 s 146-152 km/h 64 KM


FSO Polonez MR'83:
W 1983 roku postanowiono dokonać pierwszej głębszej modernizacji Poloneza, w ramach której odmłodzony pojazd otrzymał:

zderzak przedni z plastikowym spoilerem,
plastikowy chwyt powietrza na masce (dostępny już wcześniej w bogatszych wersjach wyposażeniowych),
plastikowe małe kołpaki zamiast metalowych,
elektroniczny zapłon silnika (wersje CE i LE),
zawieszenie tylne z resorami dwupiórowymi.
Wraz z tą modernizacją postanowiono zastosować zarówno w Polonezie jak i w FSO 125p nowy, wzorowany na Fiacie system oznaczania wersji wyposażeniowych. Istniały następujące wersje: 1.3C, 1.3CE, 1.3L, 1.3LS, 1.3LE, 1.5C, 1.5CE, 1.5L, 1.5LS, 1.5LE oraz 2.0LE. W 1984 roku wyprodukowano serię 100 egzemplarzy z silnikiem diesla pod oznaczeniem 2.0D. Rok później do oferty dołączył model MR'85 który charakteryzował się przednią częścią nadwozia przejętą z wersji Coupe.

silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.5 LE 15-16 s 155-160 km/h 75 KM-82 KM
1.6 LE 15-16 s 156-161 km/h 87 KM
2.0 LE 10-11 s 180-200 km/h 112 KM-120 KM


W 1986 roku do produkcji skierowano nieznacznie zmodernizowanego Poloneza, który w wyniku modernizacji otrzymał nowe regulowane od wewnątrz lusterka oraz ramki drzwi lakierowane proszkowo na kolor czarny. Jednak najbardziej zauważalną i w największym stopniu poprawiającą użytkowanie modelu zmianą było pojawienie się na słupkach "C" małych okien mających na celu poprawę widoczności, model ten nosił oznaczenie fabryczne MR'86. W tym samym roku do produkcji wszedł silnik CB o pojemności 1598 cm³ i mocy 87KM, wersja z tym silnikiem nosiła oznaczenie 1.6 LE. W 1987 roku dokonano kolejnej zmiany, zamiast tylnego plastikowego spoilera, znanego już z MR'83, 85 i 86, pojawiło przetłoczenie na tylnej klapie, model ten nosił fabryczne oznaczenie MR'87. Wraz z tą modernizacją postanowiono zmienić nazewnictwo wersji wyposażeniowych na trzyliterowe, dodając literę "S". Najpopularniejsze wersje tego modelu to 1.5 SCE (produkowana głównie na eksport), 1.5 SLE i 1.6 SLE.

W 1989 roku rozpoczęto produkcję modelu MR'89, w którym znaczącej zmianie poddana zostaje tylna cześć nadwozia. Pojazd ten otrzymał nowe zespolone lampy tylne (stosowane później w Caro) oraz tylną klapę bagażnika, której krawędź dolna zbiegała do zderzaka. Dzięki przeprojektowaniu tylnej części nadwozia udało się obniżyć próg załadunku z 95 cm do 66 cm. Kierunkowskazy boczne zostały przemieszone w inne miejsce na błotniku (bliżej drzwi) oraz zostały zamontowane poziomo. We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykorzystywane do obić boczków drzwiowych oraz siedzeń. Pod koniec produkcji rozpoczęto montować kierownicę z Caro (MR'91).

W 1990 roku rozpoczęto montować silnik o mocy 105 KM, pochodzący z nadwyżek magazynowych Forda, Poloneza z tym silnikiem reklamowano hasłem "Nowe serce dla Poloneza i poczucie ministerialnej ważności!" Wypuszczono także krótką serię aut z turbodoładowanym silnikiem 1.5.

W tym samym roku na rynku holenderskim pojawił się model FSO Prima injectie, wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa. Wersja ta opracowana była przez FSO wspólnie z firmą Abimex, będącą przedstawicielem FSO w Holandii. Okres produkcji: 1989-1991.

 
Silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.5 SLE 15-16 s 155-160 km/h 75-82 KM
1.5 SLE turbo 10-11 s 180-190 km/h 95 KM
1.6 SLE 15-16 s 156-162 km/h 87 KM
2.0 SLE 10-11 s 175-200 km/h 112 KM-120 KM

http://img168.imageshack.us/img168/7396/caroz.jpg


EKSPORT 1978-1991 
Polonezy były eksportowane do wielu państw świata. Największa ich liczba została wysyłana do Chin, Wielkiej Brytanii, Francji, a także Egiptu, w którym był montowany przez firmę Nasr. Samochód ten miał być eksportowany także do USA jednakże ze względu na wycofanie się z silników DOHC, plan zarzucono po dostarczeniu kilku egzemplarzy testowych. Jest tam obecnie 7 sztuk modelu 1500 sprowadzonych z Polski przez prywatnego kolekcjonera. Przedstawione poniżej zestawienie obejmuje tylko część państw do których Polonez był eksportowany w największej ilości.[1]

Kraj liczba sztuk wyeksportowanych
Chiny 41.335
Wielka Brytania 29.705
Egipt 17.134
Francja 15.009
Jugosławia 8.540
Dania 5.413
Holandia 5.348
Belgia 4.261
Finlandia 4.093
Hiszpania 3.916
RFN 3.445
Syria 1.245
Grecja 1.115
Kolumbia 903



Polonez Caro (MR'91 i MR'93):

Historia:
W 1991 roku na rynku pojawiła się wersja Caro ze zmodernizowanym znacząco nadwoziem - m.in. zastosowano nowe przednie reflektory i inaczej wyprofilowane zderzaki. We wnętrzu zmieniono m.in. kierownicę oraz dodano regulację wysokości mocowania pasów przednich. Pojawił się też nowy silnik - diesel o pojemności 1905 cm³ i mocy 70 KM produkcji koncernu PSA.

W latach 1990-1991 wyprodukowano niewielką liczbę egzemplarzy Poloneza, którego źródłem napędu był silnik SOHC o pojemności 1993 cm³ i mocy 105 KM, pochodzący z zapasów magazynowych europejskiego Forda.

W 1992 roku rozszerzono ofertę o silniki 1.5/1.6 z układem jednopunktowego wtrysku paliwa i katalizatorem (wersje oznaczone jako GLI). Można było również wybrać wersję wtryskową bez katalizatora.

W połowie 1992 roku wprowadzono do produkcji nowy wał kierownicy. Wał ten został tak skonstruowany, aby w czasie zderzenia skręcał się oraz zniekształcał pochłaniając energię chroniąc tym samym kierowcę.

Nazwa Polonez stała się wówczas marką (zamiast "FSO"), zaś nazwy Caro/Atu określeniami modeli. Polonez oferowany był również z pakietem stylistycznym firmy Orciari. Ta wersja w stosunku do modelu bez pakietu różniła się następującymi elementami: inne zderzaki tylne i przednie w kolorze nadwozia (w wersji lakierowanej), lusterka, listwy boczne, inny grill, także w kolorze nadwozia, bogatsze wyposażenie, oraz specjalny spojler na tylnej klapie oraz na progach w kolorze karoserii.

MR'93:
W 1993 roku poszerzono rozstaw kół z przodu i z tyłu o 60 mm, co poprawiło stateczność auta,z maski silnika zniknął plastikowy chwyt powietrza, którego rolę przejął nowy plastikowy pas podszybia w miejsce metalowego, dodatkowo środek maski uzyskał estetyczne przetłoczenie, poprawiono układ hamulcowy, zmodernizowano instalację elektryczną, ulepszono mechanizm wycieraczek, zastosowano nowy zestaw wskaźników, podświetlono diodowo wszystkie przełączniki, polepszono ogrzewanie i wentylację montując cztery nawiewy w kabinie pasażerskiej (jednocześnie zmienił się ich kształt), dodano regulację wysokości świateł z wnętrza kabiny, wyłącznik czasowy oświetlenia kabiny pasażerskiej i inne. Oświetlenie wnętrza kabiny włączało się teraz automatycznie wraz z otwarciem drzwi i gasło po uruchomieniu silnika lub po około 15-20 sekundach od zamknięcia drzwi. Jako opcjonalne wyposażenie pojawiło się m.in. hydrauliczne wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, pakiet stylistyczny Orciari (w wersji lakierowanej i nielakierowanej), fotele kubełkowe Inter-Groclin (z opcją podgrzewania). Od grudnia 1993 do 2000 roku produkowano również wersję z nowoczesnym silnikiem z wtryskiem wielopunktowym 1.4 16v (seria K16) firmy Rover, osiągającym moc maksymalną 103 KM z pojemności 1389 cm³. Podczas całego okresu produkcji Poloneza Caro MR93 od jesieni 1993 do wiosny 1997 co roku lub nawet częściej wprowadzano kolejne mniejsze lub większe modyfikacje m.in. zmiana mocowania zacisków przednich hamulców w celu zmniejszenia promienia zawracania, zmiany konstrukcyjne tylnej klapy poprawiające odporność na uderzenie z tyłu (1995 r.), nowy układ hamulcowy typu LUCAS (najpierw jako opcja, a w drugiej połowie 1995 r. jako standard), termiczny włącznik ogrzewania tylnej szyby (wcześniej ogrzewanie włączało się automatycznie niezależnie od temperatury zewnętrznej), dodatkowe wywietrzniki w tylnych drzwiach (1996), nowy typ podsufitki (1996), nowy typ osłony wewn. maski silnika (1996) i wiele innych.

Silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.4 GLI 16v 11,8 s (deklarowane 14s) 190 km/h(deklarowane 160km/h) 103 KM
1.5 GLE 18,0 s 150 km/h 82 KM
1.5 GLI 17,5 s 151 km/h 76 KM
1.6 GLE 15,0 s 155 km/h 87 KM
1.6 GLI 17,3s 160-172 km/h 78 KM
1.9 GLD 19,0 s 140 km/h[2] 70 KM
2.0 GLE 12 s 180 km/h(deklarowane 160km/h) 105 KM-120 KM

W latach 1996-97 produkowano wersję sedan Poloneza, Atu. Wariant ten różnił się od Caro, lepiej wyciszonym wnętrzem oraz większą o prawie 20% sztywnością nadwozia. Wzrosła również pojemność bagażnika. Atu dostępny był z silnikami 1.6 GLI lub 1.4 GLI. W 1997 został zastąpiony modelem Atu Plus.

http://img168.imageshack.us/img168/1504/800pxpolonezcaro16gli.jpg

Polonez Caro Plus (MR'97)

W kwietniu 1997 roku, po przejęciu w 1995 roku FSO przez koreański koncern Daewoo, wprowadzono nową wersję "Poloneza Plus". Różniła się ona przede wszystkim nową deską rozdzielczą, nowymi lakierowanymi zderzakami, nowym typem jednopunktowego wtrysku Bosch. Wprowadzono także standardowo hydrauliczne wspomaganie kierownicy (wcześniej oferowane w opcji). W zawieszeniu zmieniono geometrię przednich kół aby poprawić ich przyczepność, a w zawieszeniu tylnym zastosowano ukośne amortyzatory na miejsce prostych co pozwoliło zwiększyć pojemność bagażnika. W silnikach OHV zastosowano również hydrauliczne popychacze zaworowe.

Od stycznia 1998 roku montowano do silników 1.6 wtrysk wielopunktowy (oznaczenie GSi), równolegle z wtryskiem jednopunktowym (GLi). Pierwszy z silników osiągał moc maksymalną 84 KM, drugi 78 KM. Samochód otrzymał nowe klamki i zamki oraz jeden kluczyk do zapłonu i drzwi.

W 1999 i 2000 roku, sprzedawana była zubożona wersja Poloneza Caro Plus. Cechowała się ona brakiem lakierowanych zderzaków oraz klamek, poza tym nie posiadała ogrzewania tylnej szyby, świateł przeciwmgłowych, obrotomierza i instalacji radiowej. Wersja ta oferowana była wyłącznie z silnikiem 1,6 GLI. Wyprodukowano około 400 egzemplarzy poloneza w tej kompletacji.

Silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.4 MPI/GTI 16v 11,8 s(deklarowane 14s) 190 km/h(deklarowane 160km/h) 104 KM
1.6 GLi 15,4 s 155 km/h 76 KM
1.6 GSi 14,5 s 165 km/h 84 KM

http://img168.imageshack.us/img168/281/800pxpolonez1500sc582ub.jpg



Atu Plus
Była to wersja sedan Poloneza, produkowana w latach 1997-2002. Wersja ta bazowała na Polonezie Atu. Zmianom zostało poddane wnętrze pojazdu, zderzaki (malowane pod kolor nadwozia), zaczęto montować seryjnie hydrauliczne wspomaganie kierownicy. W późniejszym okresie produkcji zmieniono również paletę silników. Produkcję zawieszono w 2002 roku. Pewnym zmianom uległa tylna odblaskowa blenda w roku 2000. Różniła się min. uchwytem do podnoszenia klapy bagażnika.

Kombi
Istniała również wersja kombi Poloneza. Produkowana była w latach 1999-2002. Dostępny był również wariant Van, który można było zarejestrować jako samochód ciężarowy. Kombi napędzane było silnikiem 1.6 GSi o mocy 84 KM. Razem z modelem kombi wprowadzono kilka kosmetycznych zmian również w pozostałych wersjach. Min. nowe podłokietniki z przodu, nowa kierownica(tylko w kombi i truck),nowy wzór tapicerki, drobne zmiany w zestawie wskaźników (cyfry oznaczające temperaturę i poziom paliwa trafiły na zewnątrz wskaźnika).

Eksport 1992-1997
W 1992 roku rozpoczęto eksport Polonezów Caro pod nazwą FSO Prima (Holandia) i FSO Caro (Francja, Wielka Brytania). Eksportowe wersje Poloneza wyposażone były w silniki 1.6 z jednopunktowym wtryskiem paliwa, 1.4 produkcji firmy Rover oraz dieslem 1.9. Na rynku holenderskim auto występowało w dwóch wersjach wyposażeniowych SLXi i GLXi (GLI 16V dla silnika 1.4), diesel występował w wersji GLD odpowiadającej wyposażeniem kompletacji SLXi. W czerwcu 1997 roku eksport zatrzymano, jednak do stycznia 1998 samochód był w sprzedaży.

Kraje do których był eksportowany Polonez Caro:

Holandia - do tego kraju Polonez Caro był eksportowany w największej liczbie sztuk
Wielka Brytania
Chiny
Grecja
Belgia
Finlandia
Hiszpania
Portugalia
Francja
Kolumbia
Przedstawione powyżej zestawienie przedstawia tylko część krajów, do których eksportowany był Polonez Caro.

Szczegółowe dane techniczne:

Silnik Pojemność Śr. x skok cylindra w mm Stopień sprężania Moc maksymalna przy obrotach Maks. moment obrotowy przy obrotach
1.5 GLE[3] 1481 ccm 77 x 79,5 9,2:1 82 KM(60,5 kW) przy 5200 obr/min 114 Nm przy 3400 obr/min
1.6 GLE[3] 1598 ccm 80 x 79,5 9,5:1 87 KM(64 kW) przy 5200 obr/min 132 Nm przy 3800 obr/min
1.5 GLI[4][3] 1481 ccm 77 x 79,5 9,2:1 76 KM(56 kW) przy 5400 obr/min 115 Nm przy 2800 obr/min
1.6 GLI[4][3] 1598 ccm 80 x 79,5 9,5:1 80 KM(59 kW) przy 5000 obr/min 125 Nm przy 3200 obr/min
1.5 GLI[5][3] 1481 ccm 77 x 79,5 9,2:1 77 KM(57 kW) przy 5400 obr/min 115 Nm przy 2800 obr/min
1.6 GLI[5][3] 1589 ccm 80 x 79,5 9,5:1 81 KM(60 kW) przy 5200 obr/min 125 Nm przy 3200 obr/min
1.4 GLi 16v[6] 1398 ccm 75 x 79 10:1 103 KM(76 kW) przy 6000 obr/min 127 Nm przy 5000 obr/min
1.9 GLD[7] 1905 ccm 83 x 88 23:1 70 KM(51 kW) przy 4600 obr/min 120 Nm przy 2000 obr/min
2.0 GLE 1993 ccm 91 x 77 9,2:1 105 KM(77 kW) przy 5200 obr/min 157 Nm przy 4000 obr/min


Wymiary i ciężary:
Rozstaw osi: 2510 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1375/1350 mm
Ciężar własny: 1135 kg
DMC: 1525-1560 kg
Pojemność bagażnika: 330/1295 l(Caro/Caro Plus), 360/1230 l(Atu/Atu Plus), 450/1600 l(Kombi)
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Hałas przy 100km/h 70dB

http://img168.imageshack.us/img168/775/800pxfsopolonez.jpg

Wersje dla służb:
Istniały także wersje nadwoziowe typu: Sanitarka na bazie Poloneza Cargo i Cargo Plus(produkowana dla służby zdrowia), Ratownictwo Drogowe (specjalna wersja produkowana w latach 80. i 90. XX wieku dla Straży Pożarnej, za słupkiem przednich drzwi znajdował się obszerny przedział na narzędzia typu: nożyco-rozpierak, piła do stali i drewna, gaśnice i zestaw pierwszej pomocy), Policja (wewnątrz wbudowano plastikową szybę oddzielającą tylną kanapę od przednich foteli, poza tym tylna kanapa została obita czarnym skajem dla łatwiejszego utrzymania czystości). Pierwsze policyjne Polonezy z lat 70. i 80. miały silniki 2.0 DOHC Fiata. Później stosowano także silniki 1.5 Turbo, 2.0 SOHC Forda, a także silniki 1.6 OHV standardowe i ze sportowymi wałkami rozrządu oraz wersje rozwiercone do 1.8litra. Używano również samochodów z silnikami 1.4 i 1.6 DOHC 16v Rovera oraz, być może 1.8 Rovera w pojedynczych sztukach. Niektóre egzemplarze posiadały większe akumulatory przeniesione do bagażnika celem zwiększenia niezawodności instalacji elektrycznej i poprawienia balansu masy.

http://img168.imageshack.us/img168/20/800pxpolandpolicecarfso.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/7941/800pxpolonezambulance.jpg

Modele wyczynowe:
+Polonez 2000 Rally - z laminatowymi elementami nadwozia, homologowany w grupach: IV, II, B, z silnikiem o mocy 170-210 KM w zależności od wersji; samochód posiadał między innymi układ napędowy Colotti ze szperą wałeczkową i kłową skrzynią biegów oraz silentblocki systemu uniball. Samochodzem tego typu po raz pierwszy i ostatni w historii polska załoga wywalczyła punkty w klasyfikacji generalnej WRC. (1980r Rajd Portugalii)
+Polonez 2000 Turbo - rok 1984, nadwozie Coupé, nigdy nie otrzymał homologacji
+Polonez 1500/1600 gr. A i N - poprzednik 1500 Turbo. Był punktem odniesienia przy konstruowaniu nowej wersji
+Polonez 1.5C Turbo "Turbostękacz" lub "Żelazny Deszcz" gr. A o mocy 190 KM i gr. N o mocy 105 KM - homologowane w 1986 roku turbodoładowane rajdowe Polonezy 1.5 znane z charakterystycznego "stękania" zaworu upustowego i eksplozji układów turbodoładowania
+Polonez 2500 Racing - "Stratos" lub "Stratopolonez". Była to w zasadzie nieco zmodyfikowana Lancia Stratos w przebudowanym nadwoziu Poloneza
+Polonez Caro (FSO Prima) 1.4Racing - ze wzmocnionym silnikiem 1,4 16v 125KM Rovera brał udział w wyścigach samochodowych, używany tylko w Holandii (8-9 s do 100 km/h, prędkość maks. 205-225km/h), przygotowywane z inicjatywy tamtejszego importera.

Modele:

Model Lata produkcji Nazwy eksportowe/Inne nazwy Opis wersji
Polski/Polonez 1300/1500 MR'78 1978-1983 FSO Polonez 5 drzwiowy hatchback
Polonez Coupe 1981 i 1983 - kompaktowe coupe 3 drzwi
Polonez 3 drzwiowy 1979-1981 - 3 drzwiowy hatchback
Polonez MR'83 1983-1986 FSO Prima, FSO Cruzado 5 drzwiowy hatckback
Polonez MR'85 1985-1986 FSO Prima, FSO Alize, FSO Cruzado, FSO Polonez 5 drzwiowy hatchback
Polonez MR'86 1986-1987 FSO Prima, FSO Alize, FSO Mistral, FSO Cruzado, FSO Polonez 5 drzwiowy hatchback
Polonez MR'87 1987-1989 FSO Prima, FSO Alize, FSO Mistral, FSO Cruzado, FSO Polonez 5 drzwiowy hatchback
Polonez MR'89 1989-1991 FSO Prima II, FSO Alize, FSO Mistral, FSO Cruzado, FSO Polonez 5 drzwiowy hatchback
Polonez Caro MR'91 1991-1993 FSO Prima, FSO Caro 5 drzwiowy hatchback
Polonez Caro MR'93 1993-1997 FSO Prima, FSO Caro 5 drzwiowy hatchback
Polonez Caro Plus 1997-2002 nie eksportowano 5 drzwiowy hatchback
Polonez Atu 1996-1997 FSO Celina, FSO Atou (Francja) 4 drzwiowy sedan
Polonez Atu Plus 1997-2002 nie eksportowano 4 drzwiowy sedan
Polonez Kombi 1999-2002 nie eksportowano 5 drzwiowe kombi
Polonez Caro Kombi/Caro Kombi Plus 1991-2000 nie eksportowano Praktycznie jest to pokrywa bagażnika kształtów kombi dość popularna dostępna tylko w modelu Caro MR'91 i MR'93 oraz w Caro Plus
Polonez Cargo FSO-ZTS 1993-1997 nie eksportowano 5 drzwiowy van
Polonez Cargo Plus FSO-ZTS 1997-2001 nie eksportowano 5 drzwiowy van
Polonez Cargo Autoform 1993-1997 nie eksportowano 5 drzwiowy van
Polonez Cargo Plus Autoform 1997-2002 nie eksportowano 5 drzwiowy van
Polonez Truck 1988-1992 FSO Truck 2 drzwiowy pick-up
Polonez Truck 1992-1997 FSO Truck, FSO Caro Truck, FSO Caro pick-up, FSO Cargo, FSO Truck 2 drzwiowy pick-up
Polonez Truck Plus 1997-2003 Daewoo-FSO Truck Plus 2-4 drzwiowy pick-up
Polonez Bella 1991-1997 nie eksportowano 2 drzwiowy van/furgon
Polonez Bella/Bautex Plus 1997-2003 Truck Van 2 drzwiowy van/furgon
Polonez Analog Traper 1994-1996 prototypy 4 drzwiowy pick-up z napędem na 4 koła

Offline

 
Licznik wejsc na Forum

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
berlin-hotel.pl