.
Bentley w tym modelu zaoferuje to najlepsze, co może zaoferować seria Continental. Do tego dodaje lżejsze nadwozie i wzmocniony silnik W12 przystosowany do spalania mieszanki E85. Nazwa Supersports jest przypomnieniem modelu 3,0 Litre Supersports z roku 1925, który był ewolucją 3,0 Litre Speed i pierwszym samochodem marki Bentley, który pokonał granicę 100 mil na godzinę (160 km/h).
Nowy model jest wynikiem prób obniżenia masy modelu Continental GT. Konstruktorom udało się realnie zaoszczędzić 110 kg. Oficjalny komunikat prasowy wspomina dwa zasadnicze rozwiązania – zastosowanie hamulców karbonowo-ceramicznych, które pozwoliły zaoszczędzić 20 kg (dodatkowo chodzi o największe hamulce kiedykolwiek zamontowane w seryjnym samochodzie – przednie tarcze o średnicy 420 mm, tylne 356 mm) i użycie nowych 20-calowych kół, które obniżyły masę o 10 kg. Dzięki tym modyfikacjom zmniejszyła się również masa nieresorowana, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie.
Sześciolitrowy silnik W12 wspomagany jest dwoma turbosprężarkami i oferuje moc maksymalną 463 kW (630 KM) przy 6000 obr./min (+3,5 % w porównaniu do Continental GT Speed). Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 6,7 % do 800 Nm i jest osiągany w zakresie od 1700 do 5600 obr./min.
Prędkość maksymalna wynosi 329 km/h, czyli o 11 km/h więcej niż w wypadku Continental GT Speed, Supersports osiąga również krótszy o 0,9 s czas przyśpieszenia do setki (3,9 s), a do 160 km/h przyśpiesza w 8,9 s.
We wnętrzu znajdziemy karbon, Alcantarę i miękką skórę. Nowe fotele kubełkowe mają odciążoną konstrukcję. Z tyłu zamiast awaryjnej kanapy znajduje się miejsce na bagaże i rozpórka. We wnętrzu konstruktorom udało się zaoszczędzić 45 kg.
Ostatnio edytowany przez Zombii (2009-03-04 17:38:56)
Offline