#1 2009-03-10 16:22:10

Zombii

Moderator

3699054
Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2009-02-28
Posty: 204
Wiek: 20
Auto: Honda Civic 1.5 16V

Audi A4 Allroad Quattro

Podczas Su Samochodowego w Genewie Audi pokazało model A4 w wersji allroad quattro. Ze swoim stałym napędem na wszystkie koła i zwiększonym prześwitem nadaje się ono na wszystkie drogi - lepsze lub gorsze. Pod względem stylistyki Audi A4 allroad quattro wzoruje się na A4 Avant ostre linie obejmują zaokrąglone płaszczyzny, niska linia dachu upodabnia sylwetkę do coup. Patrząc z boku uwagę zwracają rozszerzone nadkola, masywne progi oraz duże koła seryjnie 17-calowe z siedmioma poprzeczkami. Dach zwieńczony jest relingiem z dwoma wysokimi poprzeczkami.

http://img253.imageshack.us/img253/4129/1b345fd6e684222fdd2fd16.jpg

Nadwozie i bagażnik
Audi A4 allroad quattro robi wrażenie swoimi wymiarami: ma 4,72 metra długości, 1,84 metra szerokości, 1,50 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,81 metra. W porównaniu z Audi A4 Avant ma większy prześwit 180 milimetrów przy nieobciążonym samochodzie.

Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy, które na życzenie może mieć otwór z wyjmowanym workiem na narty, pojemność wzrasta do 1.430 litrów a długość przestrzeni bagażowej do 1,78 metra. Szerokość wynosi dokładnie jeden metr. Dzięki równej powierzchni bagażnika można doskonale wykorzystać całą jego przestrzeń.

A4 allroad quattro posiada wiele praktycznych detali: osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca umieszczone są w oddzielnych kasetach. Osłona wysuwa się automatycznie w górę po lekkim dotknięciu. Do seryjnego wyposażenia należą zaczepy w bagażniku i haczyki na torby oraz boczny schowek z przesuwaną siatką.

A nad głowami kierowcy i pasażerów będzie się mógł znaleźć nawet szklany dach.

http://img253.imageshack.us/img253/1051/17e142ff616a6437da5808f.jpg

Silniki
Początkowo Audi będzie oferowało dla A4 allroad quattro trzy silniki jeden benzynowy i dwa wysokoprężne, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Silniki te imponują wysoką mocą, dużą siłą ciągu, spokojną pracą i niskim zużyciem paliwa. Te zalety to wynik zastosowania nowoczesnych technologii z Modularnego Zespołu Efektywności Audi wszystkie silniki dysponują seryjnie systemem odzysku energii, który przy hamowaniu zamienia energię mechaniczną w elektryczną.

W silniku 2.0 TFSI, który cztery razy z rzędu był wybrany przez międzynarodowe jury ekspertów jako engine of the year, zastosowano trzy nowoczesne technologie: bezpośredni wtrysk benzyny FSI, turbodoładowanie oraz system Audi valvelift, który wzmacnia siłę ciągu dzięki zmiennemu sterowaniu skokiem zaworów. Między 1.500 a 4.200 obr./min ten czterocylindrowy silnik przekazuje na wał korbowy 350 Nm momentu obrotowego, jego maksymalna moc wynosi 155 kW (211 KM), co pozwala Audi A4 allroad quattro na przyspieszenie do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 230 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi jednak tylko 8.1 litra na 100 km.

W silniku 2.0 TDI, następcy najpopularniejszego silnika wysokoprężnego na świecie, układ Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1.800 bar gwarantuje wysoką kulturę pracy. Ten dwulitrowy diesel również generuje 350 Nm, dostępnych od 1.750 do 2.500 obr./min. Jego moc wynosi 125 kW (170 KM), a zużycie paliwa jedynie 6,4 litra/100 km. Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 8,9 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Najmocniejszym silnikiem w ofercie jest 3.0 TDI. Ten diesel V6 uzyskuje moc 176 kW (240 KM) i 500 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1.500 do 3.000 obr./min. Przyspiesza on Audi A4 allroad quattro w połączeniu ze skrzynią z S tronic w 6,4 sekundy do 100 km/h i rozpędza do prędkości 236 km/h. Ten trzylitrowy silnik spala średnio tylko 7,1 litra paliwa na 100 km. Podobnie jak pozostałe jednostki, spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5.

http://img253.imageshack.us/img253/5860/569b47b954db3699f67b923.jpg

Przekładnie
Silnik 2.0 TDI przenosi swoją siłę przez sześciobiegową skrzynię manualną. W wersjach 3.0 TDI i 2.0 TFSI Audi montuje nową generację przekładni S tronic. Ta innowacyjna dwusprzęgłowa przekładnia potrzebuje na zmianę biegu kilka setnych sekundy a wszystko przebiega w sposób komfortowy. Kolejną cechą tej przekładni jest wysoki stopień sprawności oraz szeroki rozstaw przełożeń. Układ sterowania siedmiobiegową S tronic jest w pełni automatyczny, kierowca może jednak w każdej chwili sam zadecydować o zmianie biegu wystarczy użyć przycisków na kierownicy.

Audi A4 allroad quattro jest seryjnie wyposażone w stały napęd na wszystkie koła quatro, który rozdziela siły na przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W razie potrzeby 65 procent sił może być przekazywane na przód i nawet 85 procent na tył.

http://img253.imageshack.us/img253/5876/d4361dd418ad2f95625c6c8.jpg

Zawieszenie
Szeroki rozstaw kół 1.583 milimetry z przodu i 1.574 milimetry z tyłu, na każdej osi o około dwa centymetry więcej, niż w A4 Avant - jest podstawą dynamiki Audi A4 allroad quattro. W celu podwyższenia nadwozia zastosowane zostało nowe zawieszenie z dłuższymi sprężynami, które, podobnie jak nowe amortyzatory, pozwalają na połączenie sportowego charakteru i komfortu. Seryjne 17-calowe koła ze stopu metali lekkich wyposażone są w opony w rozmiarze 225/55. Na życzenie Audi dostarcza koła o średnicy 18 cali.

Zawieszenie A4 allroad quattro ma wszystkie cechy, które wyróżniają model A4. Układ kierowniczy jest ustawiony bezpośrednio i pracuje bardzo precyzyjnie; umieszczona nisko przekładnia kierownicza przekazuje impulsy bezpośrednio na koła. 16-calowe hamulce z doskonałym chłodzeniem gwarantują wysoką skuteczność hamowania. Audi A4 allroad quattro prowadzi się na wszystkich asfaltowych i nieasfaltowych drogach w sposób sportowy, komfortowy i stabilny typowy dla A4.

W trudnym terenie A4 allroad quattro wykorzystuje specjalną funkcję swojego systemu stabilizacji toru jazdy ESP - offroad detection (ORD) samodzielnie rozpoznaje jakość nawierzchni i odpowiednio dopasowuje charakterystykę ESP. Przy dodawaniu gazu wzmacnia siłę ciągu tolerując większy poślizg; jeżeli jest to konieczne, przez cały czas jazdy po trudnym podłożu dba
o utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Na asfaltowych drogach adaptacyjny system regulacji Audi drive select pozwala Audi A4 allroad quattro dostosować się do indywidualnych preferencji kierowcy. W tym celu system ingeruje w reakcję silnika na pedał gazu, we wspomaganie układu kierowniczego oraz punkty zmiany przełożenia S tronic w trybie automatycznym. Kierowca może wybrać zdecydowanie komfortową, spokojną lub sportową charakterystykę.

Offline

 

#2 2009-03-10 19:42:53

Palmen

Bywalec

5630449
Skąd: Kielce >>Czarnów<<
Zarejestrowany: 2009-02-26
Posty: 237
Wiek: 20

Re: Audi A4 Allroad Quattro

nio ta audiola jest fajniutka skusil by sie na nia nawet

Offline

 

#3 2009-03-10 20:49:25

Emilio

Administrator

2824532
Skąd: Miedziana Góra
Zarejestrowany: 2009-02-26
Posty: 188
Wiek: 20
Auto: Civic 1.6 16V

Re: Audi A4 Allroad Quattro

szkoda tylko ze nas nie stac


--------------------------------------
HONDA MOTORS

http://img23.imageshack.us/img23/9275/hondaczworka.jpg

Offline

 

#4 2009-03-10 22:51:57

Zombii

Moderator

3699054
Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2009-02-28
Posty: 204
Wiek: 20
Auto: Honda Civic 1.5 16V

Re: Audi A4 Allroad Quattro

no narazie nas nie stać ale trzeba być myśli takiej że kiedyś dorobimy sie takiej fury albo i lepszej.....

Offline

 

#5 2009-03-11 12:43:01

Palmen

Bywalec

5630449
Skąd: Kielce >>Czarnów<<
Zarejestrowany: 2009-02-26
Posty: 237
Wiek: 20

Re: Audi A4 Allroad Quattro

nio dobrze Zombii gada dajta mo wodki hehe

Offline

 
Licznik wejsc na Forum

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://straznikwspomnien.pl/ is not written by AI