Zombii - 2009-03-10 11:25:18

Legendarne Porsche 911 to marzenie większości fanów motoryzacji. Nawet bazowa odmiana jest bardzo szybka, a do tego prowadzi się doskonale. Firma ze Stuttgartu od lat ma jednak w ofercie wzmocnione warianty kultowego samochodu. Najnowszy z nich został zaprezentowany w Genewie.

http://img70.imageshack.us/img70/1661/93162529.jpg

Potężne spojlery oraz dodatkowe wloty powietrza zdradzają ponadprzeciętne możliwości Porsche 911 GT3. Konstruktorzy twierdzą, że odpowiednie wyprofilowane elementów pakietu aerodynamicznego pozwoliło na dwukrotne zwiększenie docisku aerodynamicznego w porównaniu do poprzedniego modelu.

http://img70.imageshack.us/img70/5097/99168676.jpg

Do napędu GT3 użyto sześciocylindrowego boksera o pojemności 3,8 litra. Bez pomocy turbodoładowania wykrzesano z niego 435 KM i 430 Nm. Pozornie niewiele jak na supersamochód XXI wieku. Konkurenci miewają pod maską 500, 600, a nieraz 700 KM. Porsche GT3 zostało jednak pozbawione mało przydatnych elementów wyposażenia. W efekcie auto waży zaledwie 1395 kg. Dla porównania warto dodać, że Opel Astra Kombi z kompletnym wyposażeniem może ważyć aż 1653 kg!

http://img70.imageshack.us/img70/2299/10051962.jpg

Nic dziwnego, że osiągi ponad 400-konnego bolidu z czarnym koniem na masce są imponujące. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,1 sekundy.160 km/h może pojawić się na liczniku po 8,2 s od startu. Dwieście to kwestia 12,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.

http://img70.imageshack.us/img70/6797/85710762.jpg

Na obszarze zabudowanym średnie spalanie może sięgnąć 20 l/100km, a za miastem teoretycznie powinno spaść do 8,9 l/100km. Potencjalni nabywcy samochodu nie będą zainteresowani powyższymi danymi. Wiedzą, że w GT3 średnie spalanie będzie uzależnione od ciężaru stopy kierowcy oraz konfiguracji toru wyścigowego, na który trafi samochód.

http://img70.imageshack.us/img70/2306/84572086.jpg

GT3 najlepiej czuje się w wyścigowych realiach. Ma niezwykle twarde zawieszenie oraz ceramiczne hamulce, którym pojęcie przegrzania jest praktycznie nieznane. Wentylowane i nawiercane tarcze współpracują z wielotłoczkowymi zaciskami. Do mocowania 19-calowych felg użyto centralnej nakrętki. To kolejne rozwiązania pochodzące wprost ze świata sportu motorowego.

http://img70.imageshack.us/img70/9561/18264171.jpg

Mimo że Salon Samochodowy w Genewie nie dobiegł jeszcze końca, to Porsche 911 GT3 już pojawiło się w cennikach. W Niemczech kosztuje nieco ponad 100 tysięcy euro. Niestety Europa po raz kolejny została pokrzywdzona. Amerykanie mogą kupić dokładnie ten sam pojazd za 100 tysięcy dolarów...

http://img70.imageshack.us/img70/4165/58753209.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/2818/24805017.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/2860/94889589.jpg

Schwedenhaus Walsrode